Delmorrazo.com
Conectate al Morrazo
Concellos
Indispensables
Donde ...
Guia
ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS19-11-2009
Se equivoca usted, señor titular del juzgado número 6 de Alcorcón, al proclamar la carencia de "utilidad pública" del idioma gallego. En una caricatura de Castelao, un campesino dice: "Deus nos libre da Xustiza!". Quizás estaba pensando en usted, señor juez. Fíjese que útiles y previsoras son las lenguas "subalternas".
Fíjese si son previsoras que en los cuentos gallegos de Álvaro Cunqueiro hay personajes que como último deseo piden que en el ataúd, además de la Biblia, le metan el Código Civil por si tienen que pleitear en la otra vida. A la vista de como reculan los tiempos, me adelanto a pedir para el postrer viaje un ejemplar de la Declaración Universal de los Derechos Humanos, además de la Constitución española (subrayado el artículo 3º, apartado 2) por si el barquero Caronte se pone pesado, dispensando, y me niega la "utilidad pública del gallego" en el Más Allá, siguiendo la doctrina de su señoría.

Ya que estamos con la verdad narrativa de los cuentos y las últimas voluntades, permítame una breve historia. Un anciano campesino manda llamar al notario para hacer el testamento definitivo. Dice: "De la tierra, dejo un tercio para Ramón, un tercio para María, un tercio para Concha, un tercio para Manuel, otro tercio para Andrés..." El notario le interrumpe: "Pero, ¿no serán muchos tercios?" Y el campesino responde: "¡No sabe usted lo grande que es la tierra!" Pues con las lenguas ocurre algo parecido. Que hay sitio para todas. Que no pesan en la cabeza. Que no hay lengua inútil.

Inútiles, inútiles no le somos, señor juez. Hay muchas personas que nos comunicamos normalmente en gallego y no nos consideramos del todo inútiles. Como ocurre incluso en la judicatura, unos somos menos útiles que otros, hacemos lo que podemos, pero respetamos. Eso si, tenemos una educación mínima del respeto. Nuestros padres nos acunaron, nos criaron y nos contaron cuentos en gallego para espantar el miedo. Y no eran unos inútiles, créame. Gracias a ellos, no le tengo miedo, señor juez.

En su Tesis sobre el concepto de la Historia, dice Walter Benjamin: "No hay ningún documento de la civilización que no sea al mismo tiempo un documento de barbarie". Yo antes no entendía muy bien esta frase, se lo juro, pero se me han aclarado de repente las ideas, como por un rayo, después de leer su fundamento "lingüístico" para negar el traslado escolar a Vigo de unas niñas en el auto tramitado en un caso de divorcio. En ese aspecto, el documento no resiste el principio de realidad. En Galicia, las niñas no sólo aprenderían gallego, sino que podrían enriquecer su castellano con las "maravillosas curvas" que Unamuno admiraba en Valle-Inclán.

No voy a hablarle ahora de Alfonso X el Sabio, ni de Rosalía de Castro, ni del tronco común galaico-portugués, patrimonio lingüístico que nos permite comunicarnos con millones de personas en el mundo, desde Brasil al Timor Oriental. Como además tenemos la suerte de compartir el castellano, vea usted, señor juez, que no vamos tan mal pertrechados, siempre, claro, que a los niños no les amputen la lengua "inútil". Creo que lo que procede en este momento es ir al argumento protoecológico enunciado por Julio Camba. Según demostró en un irónico artículo, el gallego es un idioma muy apto para hablar no sólo entre las personas sino también con todo tipo de animales. ¡Fíjese usted si será útil!

Peixoto


COMENTARIOS A ESTA DENUNCIA

RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS19-11-2009
onde o podo atopar?
galego
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS19-11-2009
bueno, este artigo dedicollo a Retorsido ,,,,que sei que debe soñar co campo de futebol (ou coas jalfatroadas que fixo, e fixo sufrir).Non fai mais ca enlazar fíos co tema.(aljo farias, cabronazo)
non problem
peixoto
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS19-11-2009
o enlace está no pais de hoxe:

http://www.elpais.com/articulo/opinion/lengua/inutil/elpepiopi/20091119elpepiopi_7/Tes
peixoto
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS20-11-2009

Éu son de POLVORA E MAGNOLIAS, a Manolo Rivas coñecino fai anos cando veu a Moaña a recoller un premio que lle deu a Cultural Nós, daquela ainda non era coñecido polo gran publico porque ainda non fichara polos Socios Listos nin polo El Pais.
O citado artigo e o menos que pode facer pola Terra, pero pode facer moito mais él i mais outros que foron e son tan criticos cos gobernos de coalicion pero non se atreven a sair a rua nun acto de verdadeira repercusion mediatica como seria que se plantaran diante do goberno da Xunta e pedisen RESPONSABILIDADES O GOBERNO DE FEIJOO por non DEFENDER O NOSO IDIOMA diante de semellante AFRENTA O POBO GALEGO, pero claro AI QUE COMER.
Retorsido
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS20-11-2009
manolo rivas no e dios, e un mais, coma calquera,e desirche retorsido que a nos deulle premios a alguha xente para quedar ben e sair na foto, pero ese e outra historia. remato hai muitos m rivas, e muitas nos.
loureiro
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS20-11-2009

En canto as "jalfatruadas", sempre me distinguin por traballar e defender os compañeiros non como alguns que esperan a darche a puñalada pola espalda. O de sacar o fio do moaña non son éu sinon que ai por ai quen aproveita calquer cousa para meterse coa concellala e mais co alcalde, e mais agora que vai ter tempo de abondo co ERE, i pra rematar, o de cabronazo si e un insulto aplicate o conto.
Retorsido
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS21-11-2009
Este/a "Loureiro" saca a lingua de paseo impunemente amparándose no anonimato.
¿Por qué non explicas qué é iso de que a Nós da premios por saír na foto e quedar ben?, ¿quedar ben con quén?, ¿qué foto?.
Si a A. C. Nós lle deu un premio a Manolo Ribas antes de que se fixera famoso e despois resultou que Manolo Ribas se fixo famoso, haberá que recoñecerlle o mérito á A. C. Nós, ou no seu defecto recoñecerlle o mérito a Manolo Ribas que xa destacaba pola aquela época e a A. C. Nós recoñeceu a súa valía ¿non che parece, Loureiro?, ¿ou é que a estupidez che impide recoñecer os méritos a quen os ten?
Por certo, en "El País" non escribe calquera, e Manolo Ribas sigue a ser un dos mellores escritores en LINGUA GALEGA deste País.
Tira-Puxa
21-11-2009
para retorsido:
lamentable que te mofes dun Ere....eres o alcalde mais penoso que existe .
o do ere
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS21-11-2009
que é o sinvergonza que se mofa do ere? BNG , SODES PENOSOS , non contamos con vos para nada.

asinado .un currela
outro do ere
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS21-11-2009
A defensa que utilizan estes politiquillos é reirse dos traballodores que estan pasando situacions fodidas, moi ben BNG, vos seguir así, quedaredes solos .Acabaredes co pouco que queda.
traballo
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS21-11-2009
Acabo de quedar acongonado, estes do BNG, agora a adicanse a reirse dos expedientes de regulacion de emprego....sodes lamentables. E o problema no é so en cangas ,polo que vexo os de Moaña ainda son mais penosos.
Un cangués abraido
RE: ARTIGO MANOLO RIVAS, NON APTO PARA PEPEROS22-11-2009
o que é lamentable e que a terrible inxustiza que se fai cunha nai de obrigala a separarse das fillas ou ter que marcharse a vivir a Madri porque uns políticos irresponsables conseguiron que a prensa madrileña (la españa toda) establezan xa como dogma xurídico que en Galicia se impon o galego: xa non se trata que che limiten o uso do galego e que che impiden vivir na tua terra...
E ante esto a que veñen as chorradas dos ere e que si os do bloque, e que si o campo...por favor..un pouco de seriedade ...ainda que sexa anómina.
galego
1
    Añade delmorrazo.com a favoritos   Añadir a favoritos         delmorrazo.com como página de inicio    Página de inicio           Imprimir esta web    Imprimir
       Agrega tu enlace a delmorrazo.com      Agregar link        Sobre la edición de este sitio    Edición        Contacta con nosotros    Contacta
delmorrazo.com © Todos los derechos reservados